Luchtbevochtiging en adiabatische koeling

Luchtbevochtiging voor supermarkten


Een goede bevochtiging zorgt ervoor dat voedsel niet alleen langer vers blijft, maar ook dat het visueel aantrekkelijk is. Kortom, het product wordt sneller uit de schappen gehaald en in de huizen van klanten binnengebracht.

Luchtbevochtiging voor supermarkten

Supermarkten bieden consumenten directe toegang tot producten en kunnen deze zelf op kwaliteit controleren om te bepalen of een product al dan niet de moeite waard is om te kopen. Een goede bevochtiging zorgt ervoor dat voedsel niet alleen langer vers blijft, maar ook dat het visueel aantrekkelijk is. Kortom, het product wordt sneller uit de schappen gehaald en in de huizen van klanten binnengebracht. Het imago van de supermarkt wordt gezien als leverancier van producten van hoge kwaliteit.

Beperk verspilling en maximaliseer winst 

Een juiste luchtvochtigheid in supermarkten zal de hoeveelheid verspild product als gevolg van bederf minimaliseren. Dit komt omdat een constante relatieve vochtigheidsregeling (RV) voedsel helpt om een gezonde hoeveelheid watergewicht te behouden. Daarom wordt er minder product verspild en kan er meer aan klanten worden verkocht.

Comfortabele winkel- en werkomstandigheden

Wanneer een omgeving een RV heeft die gereguleerd is, zullen klanten en werknemers zich gezonder en comfortabel voelen. Condair's luchtbevochtigers (sommige met verdampingskoeling) beschermen tegen huid-, sinus- en oogirritatie. Het frisse, koele gevoel dat je krijgt als je een adiabatisch bevochtigde supermarkt binnenloopt bevordert de zintuigen, doordat je je op je gemak voelt en een positief effect hebt op je winkelactiviteiten.

Grotere energie-efficiëntie

Producten zoals de ML-Serie-luchtbevochtigers van Condair met Flex-spuitmondsystemen kunnen lichte verneveling bieden om voedsel efficiënt bevochtigd te houden en een aanvaardbaar watergewicht te behouden. Daarnaast zijn opties voor verdampingskoeling beschikbaar om supermarkten te helpen besparen op energierekeningen, doordat ze niet meer afhankelijkheid zijn van airconditioners en koelmachines.

Maak producten visueel aantrekkelijk

Een juiste bevochtiging rond of op productniveau kan helpen om fruit en groenten visueel aantrekkelijker te houden als gevolg van hun hogere luchtvochtigheid - dit vermindert het rijpen  van producten. Daarom zullen ze meer geneigd zijn om ze te kopen. 

 

Voordelen van luchtbevochtiging in supermarkten:

  • Versere producten die visueel aantrekkelijker zijn en verkoop stimuleren.
  • Verlaagt verspilling.
  • Besparingen op energie- en koelkosten. 
  • Comfortabele, gezonde omgevingen lokken klanten uit om langer te blijven en vaak terug te komen. 


Internationale referenties:

  • - Nestle Espana S.A.

    - Quaker Oats

    - Samkaup Supermarkets

    - Sara Lee

    - Sugarfayre Ltd.

    - Tetra Pak

    - Timothy Taylor Brewery

    - United States Department of Agriculture

Neem contact met ons op voor meer informatie!

Andere toepassingen: